Era TikToka

Era TikToka

Co kilka lat na rynku pojawia się nowa platforma internetowa, która bije rekordy popularności i na nowo
określa sposób i charakter w jaki korzystamy z mediów społecznościowych. Nasza Klasa, Fotka,
Facebook, Snapchat, Instagram…w 2020 roku kandydatem do tronu stał się TikTok. Niektórzy go
uwielbiają, niektórzy z niego drwią, nie da się jednak zaprzeczyć temu, że doskonale wpisuje się w
realnia naszych czasów.
Migracja między platformami jest zjawiskiem normalnym, odbywającym się co kilka lat. Ma ona miejsce,
gdy nowe platformy zaczynają oferować świerze, coraz badziej innowacyjne sposoby interakcji
międzyludzkiej i przyciągać nimi użytkowników.
Zdecydowanie TikTok nie pokazał nam jeszcze wszystkich swoich możliwości. W dalszym ciągu jest to
platforma nieodkryta wsród dorosłych użytkowników. Na tą chwilę, największą popularnością TikTok
cieszy się wśród dzieci i młodzieży. Da się jednak zauważyć, że sytuacja zmienia się dynamicznie. Wiele
firm, poważnych marek zauważyło, że TikTok to nie tylko miejsce rozrywki, ale i doskonałe narzędzie
reklamowe i zarobkowe.

Czym jest TikTok?
Na pierwszy rzut oka, nie jest to platforma łatwa do zrozumienia. W dużym skrócie jest to aplikacja w
której użytkownicy udostępniają 15-sekundowe filmy z filtrami, muzyką, animacjami, efektami. Bardzo
często mają one charakter skeczu. Podobnie jak w innych aplikacjach, użytkownicy mogą śledzić, polubić
i komentować innych użytkowników i ich twórczość.

Dlaczego TikTok?
Dobry algorytm to podstawa. W przypadku TikToka, jego działanie jest oparte na zasadach sztucznej
inteligencji, która poznaje preferencje swoich użytkowników, dzięki czemu jest w stanie
dokładnie dopasować treści im przedstawiane. Dostajesz to czego chcesz.
Na polskim rynku aplikacja TikTok nie jest jeszcze tak znana jak np. Instagram, wciąż istnieje dużą
przestrzeń do wypełnienia, jeśli chodzi o kontent. Dużo prościej jest też zyskać na niej
popularność. Jeśli masz w planach rozpocząć swoją przygodę z platformą TikTok, nie zwlekaj.
Jest to najlepszy moment na rozwinięcie konta w prosty sposób. Z biegiem czasu i
przybywających użytkowników, uzyskanie wysokich rezultatów może okazać się trudniejsze.
Z racji tego jak ważne w dzisiejszym świecie jest maksymalizowanie zasięgów i powiększanie ilości
fanów, warto mieć do tego odpowiednie narzędzie. Oczywiste jest, że platforma, która nagradza
dobre treści, pozwala na rozwój, jednocześnie daje szerokie pole do inspirowania fanów,

zostanie doceniona.

TikTok na poważnie
Na tą chwile może się wydawać, że główną funkcją TikToka jest dostarczanie rozrywki, rośnie jednak
liczba treści, które mają charakter edukacyjny czy biznesowy. Mimo, że zdecydowana większość jej
użytkowników to pokolenie Z, TikTok zaczyna przyciągać szerszą bazę użytkowników mających więcej niż
30 lat. Platforma wciąż ewoluuje, wraz ze wzrostem użytkowników, zmienia się również jej funkcja.
Aplikacja przyciąga zainteresowanie zarówno marek jak i celebrytów.
Warto pamiętać że marketing na platformie TikTok ( podobnie jak na Instagram Stories) nie polega na
próbach sprzedaży, ma na celu pokazanie charakteru firmy i budowaniu zaufania do marki.
Z racji tego, że na platformie istnieje stosunkowo niewielka konkurencja biznesowa, jeśli jesteś
właścicielem firmy, marketing na TikToku może okazać się świetnym kanałem. Wraz z rozwojem
platformy i wzrostem jej znaczenia na rynku, będzie rosło również znaczenie Twojej marki. Warto
monitorować zjawisko popularyzacji TikToka i brać w nim czynny udział, szczególnie jako firma.
Możesz to robić na wiele sposobów. Jednym z nich jest tworzenie treści, przedstawiając swoją markę, jej
produkty i misję. Dobrym posunięciem może być podzielenie się faktami na temat zespołu. Pamiętaj, że
im bardziej osobisty będzie Twój biznes, tym lepiej zostanie on odebrany przez potencjalnych klientów.
Innym sposobem są współprace z influenerami. Mimo, że filmy prezentowane na platformie są
stosunkowo krótkie, użytkownicy łatwo nawiązują więzi z ich twórcami i darzą ich zaufaniem. Każdy
użytkownik TikToka ma swojego ulubionego twórcę, z którego rad chętnie korzysta.

Czy możesz zarabiać na TikToku?
Nie ma na tą chwilę bezpośredniego sposobu zarobku poprzez TikTok. Popularność zyskaną na
platformie moża jednak wykorzystać na innych aplikacjach takich jak YouTube. TikTok umożliwia
udostępnianie linków do innych platform, co może pomóc w osąganiu na nich dużej ilości obserwujących
i zarobku.

2021 rokiem TikToka
Czy tego chcemy czy nie, TikTok będzie zyskiwał coraz większą popularność. Niezależnie od tego czy
jesteś marketerem, influencerem, czy prowadzisz firmę, jeśli zależy Ci na osiąganiu coraz większych
wyników i dotrzymywaniu kroku trendom, powinieneś wziąć czynny udział w rozwoju aplikacji. Warto
wykorzystać moment, w którym możliwość zaistnienia na platformie jest taka łatwa.

Era TikToka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry